Co to jest Up-Selling – Definicja?

Czas czytania < 1 minuta

Up-Selling jest jedną z technik sprzedaży produktu. Jej głównym zdaniem jest przedstawienie a następnie sprzedaż produktu o wyższym standardzie niż ten, którym pierwotnie był zainteresowany.

Oczywiście oferowany przez nas produkt powinien wydawać się lepszy (poprzez posiadanie np. dodatkowych funkcji). Celem tego przedsięwzięcia jest oczywiście uzyskanie wyższej kwoty sprzedaży przy jednoczesnym zaspokojeniu potrzeb klienta.

Na czym polega Up-Selling?

Praktycznie polega to na oferowaniu klientowi / czytelnikowi podobnego lub takiego samego produktu jednak ten, którym obecnie się interesuje tylko z dodatkowym benefitem. Takim jak:

  • lepszy wygląd (np. inny kolor, kształt),
  • dodatkowe opcje,
  • większy rozmiar (np. duży napój zamiast małego).

Klienci są w tedy gotowi zapłacić wyższą ceną. A nam właśnie o to chodzi, by sprzedać produkt w jak najlepszej dla nas cenie.

Różnice pomiędzy cross-selling i up-selling
Różnice pomiędzy cross-selling i up-selling

Czego dotyczy?

Oczywiście Up-Selling nie dotyczy no tylko urządzeń. Równie dobrze mogą to być np. 

  • miejsca w samolocie,
  • autokarze,
  • kinie czy teatrze,
  • książki,
  • produkty spożywcze.

Droższe miejsca nie koniecznie dużo lepsze, ale np. bliżej wejścia, wyjścia, odpowiedniej odległości od ekranu by dobrze widzieć. Taki produkt, usługa automatycznie dzięki temu może stać się droższe, bardziej ekskluzywne.

Komentarze