Co to jest Piksel Facebook?

Czas czytania < 1 minuta

Piksel Facebooka, pixel Facebook czy też obecnie już Piksel Meta to kod z pomocą, którego Facebook może śledzić działania jakie prowadzone są na stronie internetowej. Jego głównym zadaniem jest zbieranie statystyk. Zasada nieco podobna do Google Analytics.

Piksel Facebook kiedy stosujemy i co nam daje?

Używamy tego kodu w sytuacji kiedy np. prowadzimy kampanię reklamową na platformie Facebook. Celem, strona docelową takiej kampanii będzie zaś witryna internetowa (np. produkt w sklepie internetowym, ofertę firmy). Ewentualnie artykuł, podstrona prowadząca do strony. Facebook nie ma bowiem normalnie dostępu do tego co osoba, która kliknie w reklamę będzie dalej robić.

Dlatego też z jego pomocą może on zbierać statystyki z witryny. Oczywiście tylko z tej na której zostanie umieszczony (+ być może to, na którą podstronę przeszliśmy z podstrony z kodem). Dzięki temu można badać:

  • wyniki prowadzonych przez nas kampanii reklamowych,
  • lepiej dobierać reklamy pod odbiorcę,

Piksel będzie też bardzo użyteczny kiedy zdecydujemy się na działania marketingowe. Facebook będzie w tedy wiedział jakie typy reklam podobały się naszym odbiorcom i lepiej je pod nich dobierał.

Dlatego też dobrze jest by kod został umieszczony na konkretnej podstronie. Tak by dane były jak najbardziej precyzyjne.

Gdzie umieszczamy Piksel Facebook?

Kod Piksel Facebook należy umieścić pomiędzy znacznikami <head></head>. Im wyżej tym lepiej. Staramy się go dodać tylko na określonych reklamowanych podstronach serwisu.

Jeśli chodzi o samą konfigurację to odsyłam was do strony:

Komentarze